Zysk w Małej Firmie

O tym, jak generować zysk w małej firmie i skąd on się bierze.

Prowadzisz biznes i jednym z Twoich celów – może nawet jedynym – jest zarabianie pieniędzy.

Niestety, najczęściej bywa tak, że pieniędzy brakuje, a właściciel żyje od faktury do faktury, od zlecenia do zlecenia.

Jak to zmienić? Jak zarabiać więcej, mądrzej, szybciej?

Opiszę to w kolejnych krokach.

☞ Krok Pierwszy – Oddziel pieniądze firmy od prywatnych.

Bez tego nigdy nie będziesz miał tyle pieniędzy ile chcesz. Zakładając spółkę musisz to zrobić natychmiast. To pierwsza rzecz odróżniająca spółkę od działalności gospodarczej.

☞ Krok Drugi – Prowadź budżet firmy.

Każda zyskowna firma opiera swoje decyzje o mądry budżet i strategie podejmowania decyzji finansowych. Usiądź i zapisz jakie masz koszty, a jakie przychody. Zastanów się nad kosztami. Podziel je na:

Ⓢ Stałe – takie, które nie zależą od obrotu. Płacisz je cały czas, nawet jeśli nie zarabiasz. Czynsz, abonament telefoniczny, ZUS, rata leasingowa, pensja podstawowa itd.

Ⓩ Zmienne – takie, które są ściśle związanie z obrotem. Ponosisz je tylko wtedy kiedy sprzedajesz.

Ⓘ Inwestycyjne – takie, które ponosisz raz. Inwestujesz pieniądze w nadziei na to, że przyniosę Ci w przyszłości zyski. Urządzenia, reklama na budynku, samochód, laptop, telefon itd.

Prowadzenia budżetu i Systemu Zarządzania Finansami nauczysz się podczas Szkoły Planowania Biznesu.

☞ Krok Trzeci – Zarządzaj mądrze kosztami.

Twoim celem jako przedsiębiorcy jest minimalizowanie kosztów i zamiana kosztów stałych na zmienne. Możesz to zrobić wtedy kiedy je najpierw spiszesz. Za każdym razem zanim dokonasz zakupu, zastanów się czy jest Ci konieczny i czy możesz go zamień na koszt zmienny.

☞ Krok Czwarty – Negocjuj  obniżenie kosztów.

Naucz się negocjacji, ponieważ pomogą Ci oszczędzać pieniądze. Prowadź negocjacje mając na uwadze obniżenie kosztów lub zamianę ich na zmienne. Kiedy oszczędzasz 1 zł to w kieszeni zostaje 1 zł. Kiedy sprzedajesz za 1 zł to w kieszeni zostaje 0,30 zł (cena sprzedaży minus cena zakupu/wytworzenia). Polecam Ci Negocjacje w Biznesie.

☞ Krok Piąty – Każdy musi Sprzedawać.

W małej firmie Ty jako właściciel i każdy z Twoich pracowników musi sprzedawać. Sprzedaż zaczyna się od świadomości tego, że masz pracę dzięki sprzedaży. Możesz się jej nauczyć. Polecam kurs Sprzedaż Relacyjna.

Podsumujmy: Zysk to Przychód minus Koszty.

Dotychczas myślałeś, że wystarczy sprzedawać i pozyskiwać klientów. Teraz wiesz, że trzeba również kontrolować koszty.

Mądrze zrobisz jeśli swoje decyzje finansowe zaczniesz podejmować w oparciu o System Zarzadzania Finansami.

Nauczysz się go podczas Szkoły Planowania Biznesu.

4

Tutaj (kliknij) dowiesz się jak ułożyć swój budżet w firmie.

13

Adam Grzesik Logo Projekt-kopia