Jak mogę Ci pomóc?

Silna marka

ELEMENT 1:

Opracuj dobrą OFERTĘ i skonstruuj MARKĘ, takiej jakości jakiej oczekują (pragną) Twoi klienci!

 

 

 

Poznanie oczekiwań klientów, ich potrzeb i tego ile są gotowi zapłacić to absolutna podstawa każdej firmy. Podobnie zbadanie wielkości wartości rynku, na którym działasz [artykuł na blogu – kliknij]. Kiedy już to zrobisz należy dobrze skonstruować ofertę, w jakości której oczekują (pragną) klienci.

 

W dużym uproszczeniu możemy to przełożyć na:

 

Firma produkcyjna – jakość, cena i dostępność produktów, które wytwarzasz oraz sposób współpracy z odbiorcami.

Firma handlowa – zarządzanie ofertą handlową (nowości, wysprzedaże, sezonowość, oferta ciągła), ceny, dostępność produktów i logistyka czyli sposób dostarczania towarów.

Firma usługowa – oczekiwana jakość wykonania usługi i kultura osoby, która ją wykonuje.

 

Kiedy już skonstruujesz swoją ofertę handlową, czas na zaplanowanie tego, w jaki sposób będziesz budować swoją komunikację marketingową z klientami. Dobra strategia marketingowa to 5 opracowanych obszarów, które znajdziesz poniżej (na końcu przykłady!):

 

FUNKCJE

W czym konkretnie i dosłownie pomagasz klientom. To najprostszy element układanki – powiedz w prostych i zrozumiałych słowach klientowi, czym zajmuje się Twoja firma: produkcja przetworów, sklep motoryzacyjny, restauracja włoska, salon kosmetyczny, szkolenia BHP, itd.

 

Odpowiedz sobie na pytania:

  • Czym konkretnie zajmuje się Twoja firma?
  • W czym Twoja firma jest użyteczna?
  • Kto jest Twoim klientem?
  • Na jakim obszarze działasz?

Jeśli jesteś sam na rynku to określenie funkcji Twojej firmy w zupełności wystarczy  Jednak jeśli pojawi się ten drugi… czytaj dalej!

 

KORZYŚCI

To wytłumaczenie klientom dlaczego powinni wybrać Ciebie zamiast konkurencji. Czas na pokazanie i wytłumaczenie unikalności Twojej firmy.

Na szczęście spece od marketingu znaleźli na to sposób. Znajdziesz go w tym artykule [KLIKNIJ]

 

Pytania do Ciebie:

  • Czego Twój klient potrzebuje/oczekuje w pierwszej kolejności?
  • Co go napędza? Dlaczego miałby wybrać właśnie Ciebie?
  • W czym Jesteś lepszy od konkurencji?

 

EMOCJE

Kiedy masz problem aby wyróżnić się korzyściami funkcjonalnymi (na przykład sąsiad też prowadzi szkolenia z budżetu firmowego:-)) warto zastanowić się nad tym JAK SPRZEDAJESZ. Tutaj pojawia się przestrzeń na emocje. Emocje Twoje i emocje klienta!

 

Pytania do Ciebie:

  • Jaki emocji dostarcza Twoja oferta?
  • Po jakie emocje będzie wracał klient?

OSOBOWOŚĆ

W poszukiwaniach unikalności rzadko dotrzesz na poziom tak abstrakcyjny jak ludzka twarz marki, ale skoro czytasz dalej to prawdopodobnie zainteresowałem Cię tym tematem. Dlatego pomyśl o swojej firmie:

Gdyby Twoja firma była człowiekiem to do kogo mógłyś ją porównać?

Bardziej opiekuna (Wiskas) czy buntownika, który sprzeciwia się zasadom (Apple lata 80-te)?

Bliżej Ci do towarzysza w podróży (IKEA) czy odkrywcy (Starbucks)?

Te określenia definiują tzw. archetypy marki. Poznasz je podczas Eksperta Marketingu [kliknij].

 

Pytanie do Ciebie:

  • Gdyby klient mógł dostrzec w Twojej firmie ludzką twarz, to do kogo mógłby Cię porównać?

IDEA MARKI

Idea marki to Twoja obietnica, którą możesz złożyć swoim klientom. Słowa, pod którymi się podpiszesz ponieważ obietnic należy dotrzymywać. To zwieńczenie Twoich starań. Zupełnie tak jak Pomagam Budować Zyskowne Firmy!

 

Pytania do Ciebie:

  • Jaka idea przyświeca Twojej marce?
  • Przeciw czemu się sprzeciwiasz, z czym się nie zgadzasz?
  • Co możesz obiecać klientowi, pod czym podpiszesz się swoim nazwiskiem?

Czy to wszystko jest skomplikowane? Na pierwszy rzut oka tak, ale zobacz na poniższym przykładzie konstrukcję mojej marki osobistej:

 

 

 

Kiedy już określisz główną ideę swojej marki, czas na jej rysopis, czyli całą identyfikację wizualną, której zwieńczeniem jest logotyp z … obietnicą (ideą) Twojej marki.

Więcej takich przykładów możesz zobaczyć na stronie Historie Klientów [kliknij].

 

 

Łatwiej jest planować firmę z pomocą praktyka! Oto moja rekomendacja!

Program BIZNES [KLIKNIJ] – Zestaw najważniejszych szkoleń dla przedsiębiorcy uzupełniony cotygodniowymi spotkaniami (on-line) w formie Master Mind. Społeczność przedsiębiorców!

Szkoła Biznesu [KLIKNIJ] – porządkujesz i planujesz swoją firmę – absolutne podstawy, każdej dobrej firmy.

Szkoła Biznesu ON-LINE [KLIKNIJ] – internetowa wersja warsztatu, uzupełniona webinarami na żywo.

Konsultacje [KLIKNIJ] – jestem tylko dla Ciebie

 

Masz pytania? Skorzystaj z niezobowiązującej rozmowy – kliknij na baner poniżej!

 

 

 

Znasz już pierwszy element planowania firmy.

Przejdź do drugiego kroku, czyli efektywnego marketingu [KLIKNIJ TU lub na banner]

 

 

 

 

Paste your AdWords Remarketing code here