Systemy sprzedaży

Z tego materiału dowiesz się, jak zaplanować sprzedaż i obsługę klienta w swojej firmie.

 

 

Większość ludzi boi się lub przynajmniej nie lubi sprzedaży. Dzieje się tak, ponieważ w proces sprzedaży wpisana jest odmowa, a ludzie nie lubią momentów, kiedy odnoszą porażkę. Jak ją zminimalizować lub nawet jej uniknąć? Czy istnieje sposób, dzięki któremu z sukcesem zaczniesz finalizować każdą sprzedaż? Wiem, że tak. Tym sposobem jest posiadanie specjalnego systemu, którego uczymy podczas Szkoły Planowania Biznesu – kliknij.

 

Ten system opiera się na spójności. Masz dobrze zdefiniowaną i wdrożoną markę, a mądrze prowadzony marketing i reklamy sprowadziły do Ciebie potencjalnych klientów. Nadszedł czas na rozmowę i obsługę, w której sfinalizujesz pierwszą transakcję i zaczniesz przywiązywać klienta do Twojej firmy.

 

Potrzebujesz przejść przez 4 etapy, aby zamienić potencjalnego klienta w wiernego klienta, czyli takiego, dla którego Twoja firma jest pierwszą myślą, gdy tylko pojawi się konkretna potrzeba. Zawarłem je w akronimie, który łatwo zapamiętasz, jak wszystko czego nauczam – K.A.S.A.

 

K – Kolportaż wartości

A – Adoracja klienta

S – Sprzedaż Relacyjna

A – Asekuracja klienta

 


K – Kolportaż wartości

W biznesie niezwykle ważne jest zaufanie. Klienci lubią mieć przewidywalnego partnera.W związku z tym precyzyjnie zaplanuj cały proces logistyki. Od przyjęcia zamówienia, przez jego realizację, a nawet obsługę posprzedażową.

 

Zacznij od wyboru sposobu sprzedaży, zdecyduj się na jeden model lub skorzystaj z różnych rozwiązań tworząc własny system. masz do dyspozycji m.in. sklep stacjonarny, sklep internetowy, sklepy partnerskie, hurtownie, sieci handlowe, preselling, telemarketing, pre-order, franczyza/licencje itd.

 

Kolejny etap to magazyny i dystrybucja, czyli gdzie będzie przechowywany towar i w jaki sposób dostarczysz go do klienta. To tutaj tkwi największy potencjał oszczędnościowy. Kiedy mądrze zaplanujesz system zamawiania, magazynowania i dostarczania towarów, zaoszczędzisz majątek.

 

Klienci lubią być informowani o kolejnych krokach. W tej części układanki sprawdź, czy Twoja firma dobrze obsługuje klientów w części związanej z dostawami. Jak wyglądają terminy i sposoby dostaw oraz realizacji umów. Czy jest coś do poprawy?

 

To newralgiczny element, który omawiam podczas Konsultacji firmowych – kliknij, a który często umyka moim rozmówcom. Klienci odchodzą, a oni nie wiedzą dlaczego. Handlowcy natomiast zawsze tłumaczą to ceną, co jest nieprawdą. Klienci odchodzą, ponieważ są niewłaściwie obsługiwani.

 


A – Adoracja Klienta

Tutaj planujesz cały proces obsługi sprzedażowej. Przepływ informacji między Twoją firmą, a klientem. Sposób rozmowy, przyjmowania zamówień, mailingu.

 

Chcę abyś wiedział, że wiele firm nastawia się na przekraczanie oczekiwań klientów. Jednak klienci najpierw oczekują załatwienia podstawowych spraw, po które się zgłosili. Przekraczanie oczekiwań jest dopiero wtedy, kiedy spełnisz oczekiwania podstawowe. To niezwykle ważne. Dlatego zaplanuj proces obsługi klienta.

 

Sprawdź szybkość reakcji na kontakt mailowy, telefoniczny, na czacie, przez sms. Jeśli prowadzisz sklep, sprawdź jak szybko Twoi pracownicy dostrzegają klienta. W jaki sposób zwracają się do niego i jak go traktują.

 


S – Systemy Sprzedaży

 

O systemach internetowych pisałem w części o marketingu (poradnik Internetowe Lejki Sprzedaży).

Dlatego tutaj opowiem Ci o sprzedaży przez relacje. To sposób rozmowy oparty na budowaniu relacji i przekonywaniu klienta do swoich racji. W efekcie to cały zestaw umiejętności sprzedażowych. Poszczególne etapy systemu sprzedaży relacyjnej możesz poznać na poniższym diagramie.

 

Ten schemat uzmysłowi Ci jak powinno wyglądać budowanie dobrych relacji sprzedażowych:

 

 

 

 

 

 

Takiego stylu sprzedaży nauczam podczas dwóch warsztatów. W wersji online – Ekspert Sprzedaży – kliknij i w wersji stacjonarnej  – Sprzedaż Relacyjna – kliknij.

 

Umiejętności sprzedaży i budowania długotrwałych relacji są tak ważne, że oba te programy zawierają roczny cykl specjalistycznych webinarów, dzięki którym utrwalasz i doskonalisz swoje umiejętności.

 


A – Asekuracja Klienta

W biznesie, jak w życiu, czasem wybuchają kryzysy lub zwykłe nieporozumienia. Od umiejętności załatwiania tych spraw, obsługi reklamacji, tłumaczenia opóźnień lub błędów zależy czy klient zwolni Cię, czy zostanie na zawsze.

Dlatego, kiedy jest dobrze, powinieneś zaplanować jak postąpisz, jak zareagujesz na ewentualne problemy, które w biznesie, jak w życiu, na pewno wystąpią. 

Sprawdź czy cały łańcuch procesów sprzedaży, obsługi, dostarczenia produktu lub usługi i załatwianie reklamacji masz przemyślany i ułożony. Jeśli czegokolwiek Ci w nim brakuje umów się na konsultacje lub skorzystaj z rekomendacji.


Moja rekomendacja

MinimumEkspert Sprzedaży online – kliknij tutaj. Poznasz i nauczysz się 6 etapów sprzedaży, które są niezbędne do zamykania każdej transakcji,  z sukcesem dla obu stron. 

– OptymalnieSprzedaż Relacyjna z wersją online – kliknij tutaj. Specjalistyczne warsztaty stacjonarne, kiedy mamy okazję się poznać i porozmawiać, dadzą Ci możliwość skonsultowania swoich pomysłów. Uzyskasz również odpowiedzi na wszystkie pytania. To da Ci pewność dobrych decyzji i bezpieczeństwo.

 

Sprzedaż Relacyjna – Kliknij tutaj

Przestań wciskać i zacznij wzbudzać pragnienie zakupu. Sprzedaż Relacyjna to roczny program rozwoju umiejętności sprzedaży. Poza 4-dniowym kursem, dodatkowo utrwalasz wiedzę korzystając materiałów online i uczestniczysz w webinarach połączonych z konsultacjami, podczas których otrzymujesz odpowiedzi na swoje pytania i rozwiązania problemów związanych ze sprzedażą.

 


Adam Grzesik

Najbardziej wymagającym klientom i właścicielom większych firm proponuję indywidualne konsultacje.

 

Pomagam Budować Zyskowne Firmy

kontakt@adamgrzesik.pl

+48 516 011 641