Mądry marketing

Z tego materiału dowiesz się, jak zaplanować mądry marketing w swojej firmie.

Mądry marketing (Smarketing) to połączenie marki, sprzedaży i obsługi klienta, z wiedzą o psychologii klientów. Oczywiście do skomplikowanych tematów mamy proste rozwiązania. W tym przypadku posłużę się akronimem systemu, którego uczymy podczas Eksperta Marketingu.

Nazywamy go Marketing M.A.G.N.E.S. i podobnie jak magnes, ma za zadanie przyciągnąć i utrzymać klienta. Dodatkowo możesz go „umieścić na wędce” i zarzucić w miejsce, gdzie mogą przebywać Twoi klienci”.

Myśląc o marketingu powinieneś wziąć pod uwagę kilka tematów:

Marketing M.A.G.N.E.S. to akronim:

M – Marka + Media – które zbudują Twoją unikalność.

A – Atrakcyjność – dzięki czemu klient wybierze Ciebie, a nie konkurencję.

G – Gra z klientem – czyli zaplanuj podróż klientowi.

N – Natura klienta – zrozum psychologię klienta i przewiduj jego wybory.

E – Emocje klienta – pracuj nad fizycznymi doświadczeniami, ponieważ to dla nich klienci korzystają z Twojej firmy.

S – Systemy sprzedaży automatycznej – sprzedawaj kiedy śpisz, odpoczywasz lub jesteś na wakacjach.

M – Marka + Media

pełen opis tworzenia atrakcyjnej dla klienta M.A.R.K.I. znajdziesz w tym artykule >>> kliknij


A – Atrakcyjność

Musisz wiedzieć, że Twoi klienci dzisiaj są u Twojej konkurencji. Istnieje też opcja, że nie są świadomi potrzeb, które zaspokaja Twoja firma (np. startupy). W tym drugim przypadku będziesz musiał zbudować ich świadomość. Kiedy myślisz o atrakcyjności pojawiają się pytania:

  • Gdzie jest Twój klient i w jakim musi być stanie emocjonalnym, aby był gotów zwrócić uwagę na Twoją ofertę. Odpowiedź na to pytanie jest kluczowa, ponieważ ukierunkuje Cię na dokładną grupę osób. Dzięki temu unikniesz niepotrzebnych wydatków.
  • Co jest dla niego atrakcyjne? Co musi zobaczyć, poczuć, żeby odłożyć swoje aktualne zajęcie i zwrócić uwagę na Twój przekaz. Co musisz umieścić w materiałach żeby nie wpadły do spamu lub kosza na śmieci.

Możesz też wyobrazić sobie zawody wędkarskie nad stawem. Wiesz już, że są tam ryby, czyli klienci, ale co musisz powiesić na haczyku, jak zachęcić, jak prowadzić przynętę, aby rybka skusiła się właśnie na Twoją ofertę, a nie sąsiada.

Kiedy odpowiesz sobie na te pytania, zastanów się przy pomocy jakich mediów możesz mu to dostarczyć. Teraz dopiero przyjszedł czas na reklamę, która ściągnie klientów do Twojej firmy. Na zdjęciu przykład reklamy skierowanej do klienta, który ma problem z nadmiarem tłuszczyku. Ta konkretna reklama wygenerowała 6-cio krotny wzrost sprzedaży usługi (porównanie miesięczne).


G – Gra z klientem

Czy możesz zaprojektować cały system: od znalezienia klienta, po pierwszą sprzedaż i nawet dalej, tak aby opowiedział o Twojej firmie i przyprowadził znajomych? Tak. To jest możliwe.

Cała gra z klientem polega na tym, aby dowiedzieć się gdzie on jest ze swoimi problemami, podsunąć mu pod nos ich rozwiązanie i zaprosić do firmy. W firmie trzeba zafundować mu takie prowadzenie obsługi, aby skorzystał po raz drugi. Kiedy to się stanie, zadbaj aby klient skorzystał kolejny raz. Tak wyrobisz w nim nawyk zakupowy.

Do znalezienia klienta wykorzystaj google.pl/alerts, a najlepiej brand24.pl – te dwa narzędzia dostarczą Ci wiedzę o klientach, którzy poszukują rozwiązań w internecie.

Do zarzucenia wędki na nowych klientów skorzystaj z reklam Facebooka i możliwości geolokalizacji.

Dla przykładu: wiesz, że Twoi potencjalni klienci są aktualnie na konferencji lub w pobliżu Twojej firmy lub u konkurencji. Wszędzie tam możesz ustawić reklamę – i to w promieniu 1km – tak, aby im się wyświetlała. Możesz to zrobić np. przy użyciu Facebooka.

Tutaj mógłbym napisać książkę o reklamach internetowych, remarketingu i systemach, które dosłownie ściągną klienta do Twojej firmy, ale zapraszam Cię na stronę poradnika Internetowych Lejków Sprzedaży – kliknij. Tam znajdziesz więcej informacji.

Kiedy już reklamami i innymi działaniami przekonasz klienta do pierwszego zakupu, zaplanuj precyzyjnie tzw. „momenty prawdy”. Takie jak przywitanie, pożegnanie i kluczowe momenty podczas obsługi. Pamiętaj, że bez dobrej obsługi klienta, pieniądze które wydasz na reklamę są wyrzucone w błoto.


N – Natura klienta

To nic innego jak Interest Graph i Social Graph – dwa podstawowe narzędzia tworzenia profilu klienta. Jeśli masz agencję lub specjalistę, który prowadzi Twoją firmę w mediach społecznościowych, to właśnie od tych dwóch narzędzi powinien on zacząć rozmowę z Tobą.

Dodatkowo odpowiedz sobie na pytania:

  • Kto ma wpływ na klienta?
  • Co go szczególnie interesuje? Gdzie przebywa?
  • Jak wygląda jego dzień – dom, praca, podróż pomiędzy miejscami, dom poza domem, czyli życie społeczne?
  • Do jakiej grupy zainteresowań należy?

Zrobisz to najlepiej, kiedy poznasz bliżej Twoich klientów, kiedy się z nimi zaprzyjaźnisz, porozmawiasz. To najefektywniejszy sposób na poznanie ich natury. Oczywiście możesz też zapłacić kilka tysięcy zł agencjom, które zrobią to za Ciebie.


E – Emocje klienta

Niezmiernie ważny obszar do zaplanowania.

To smaki, zapachy, emocje, które towarzyszą klientowi podczas obsługi. Sklepy odzieżowe stosują dyfuzory zapachowe, salony kosmetyczne łamią na oczach klientów pilniczki jednorazowe, koszulkowo.pl stosuje specjalne teksty emocjonalne na opakowaniach, a Inpost spersonalizowane SMSy.

Co Ty możesz zrobić w swojej firmie, aby pozytywnie zaskoczyć swoich klientów?


S – Systemy sprzedaży

Wiesz już, że marketing, sprzedaż i obsługa klienta powinny być spójne. Jeśli chodzi o sprzedaż, to przedsiębiorcy zupełnie niepotrzebnie, za każdym razem wymyślają sprzedaż na nowo. Sprzedaż to prosty system, którego możesz się nauczyć. (np. Ekspert Sprzedaży – kliknij)

Poza umiejętnością sprzedaży w trakcie bezpośredniego kontaktu z klientem, należy zaplanować system sprzedaży w internecie. Powinieneś wiedzieć, że tam nikt nie jest anonimowy. Każdy Twój ruch jest śledzony przez wyszukiwarkę wszystkiego i wszędzie – Google. Twój ciekawski znajomy Facebook monitoruje Twoje zachowania, aby następnie umożliwić partnerom spersonalizowanie reklam.

Pomyśl jak zaplanować skierowanie potencjalnych klientów na specjalną stronę (Landing Page) po to, aby złożyć im specjalną ofertę
lub, jeśli nie skorzystają, śledzić ich (ciasteczka) i wyświetlać reklamy, które ich oswoją z marką.

Wszedłeś na stronę Volvo, lub weszłaś na stronę Answear – ich produkty pokazują się w różnych miejscach, podstępnie kusząc.

Marketing jest tak rozbudowany i zmienia się tak dynamicznie, że kurs Ekspert Marketingu – kliknij, który organizuję dwa razy w roku, musimy z Pawłem Tkaczykiem za każdym razem przygotować na nowo.

Zajrzyj do bezpłatnego poradnika INTERNETOWE LEJKI SPRZEDAŻY – kliknij


Podsumowanie

Być może kiedy czytasz o marketingu i tych wszystkich systemach, to wydają Ci się niezrozumiałe. Ale można się tego bardzo szybko nauczyć i przygotować pod Twoją firmę. Pamiętaj, że dobry marketing potrafić podpiąć do Twojej firmy „wodociąg” wypełniony nowymi klientami i co ważniejsze, sprawić, że zostaną z Tobą na zawsze. To dlatego jest tak ważne, abyś jako właściciel firmy, posiadał wiedzę marketingową.


Moja rekomendacja

MinimumInternetowe Lejki Sprzedaży onlinekliknij tutajSzkoła Planowania Biznesu onlinekliknij tutaj. Dzięki materiałom wideo przygotujesz skuteczny marketing dla swojej firmy. Zdobędziesz umiejętności dzięki którym samodzielnie i efektywie będziesz reklamował się w internecie.

Optymalnie Szkoła Planowania Biznesu z wersją online kliknij tutaj. Warsztaty stacjonarne, kiedy mamy okazję się poznać i porozmawiać, dadzą Ci możliwość skonsultowania swoich pomysłów. Uzyskasz również odpowiedzi na wszystkie pytania. To da Ci pewność dobrych decyzji i bezpieczeństwo

Ekspert Marketingukliknij tutaj

Kompletna i niezwykle efektywna strategia marketingowa dla Twojej firmy. Model dzięki któremu nabędziesz wszelkich, niezbędnych kompetencji dyrektora marketingu. Zbudujesz swoją unikalną markę, dzięki czemu przestaniesz konkurować tylko ceną. Zaplanujesz efektywne reklamy, dzięki którym stosunkowo niewielkim kosztem pozyskasz nowych klientów. Zaprojektujesz system, który nowych klientów zamieni w wiernych klientów. Dopasujesz najlepszy dla siebie lejek sprzedaży.

 

 

Praktyczna książka o tym, jak zmienić firmę w maszynę do zarabiania pieniędzy, nawet jeśli dotychczas finanse firmowe, excel czy księgowość były Ci obce.

 

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przeczytaj także:

Kalkulator Optymalnej Formy Opodatkowania
- corocznie aktualizowany!

Kalkulator jest bezpłatny i dostępny natychmiast po zapisie, a rezygnacja dostępna w każdym momencie!

Wpisujesz planowane roczne przychody i koszty, a kalkulator (excel z instrukcją wideo) oblicza PIT/CIT, ZUS i zdrowotną i podaje zysk netto! Kalkulator porównuje zyski na rękę w przypadku skali podatkowej, liniowego, ryczałtu, spółki z O.O. w tym CIT estońskiego. 

 

(function(a,l,b,c,r,s){ _nQc=c,r=a.createElement(l),s=a.getElementsByTagName(l)[0]; r.async=1; r.src=l.src=("https:"==a.location.protocol?"https://":"http://")+b; s.parentNode.insertBefore(r,s);}) (document,"script","serve.albacross.com/track.js","89569708");