Jak mogę Ci pomóc?

Jak pozyskiwać wartościowe opinie, które sprzedają.

Udostępnij znajomym:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Kiedy prowadzisz firmę zawsze potrzebujesz dobrych opinii. Nawet jeśli Ty wierzysz w swoją ofertę, to potencjalni klienci na jednym z etapów podejmowania decyzji będą chcieli upewnić się czy mogą Ci zaufać.

 

Domyślasz się, że kiedy samodzielnie reklamujesz swoją ofertę mogą nie do końca Ci ufać. Ale opinie innych osób, które dokonały już u Ciebie zakupów będą dla nowych klientów bardzo przekonujące.

 

Dobre opinie posiadają jeszcze jedną niezwykle cenną zaletę. Otóż skutecznie potrafią rozbroić i wyłączyć obiekcje klientów. I to nawet zanim wystąpią.

 

Otrzymasz ode mnie teraz dwie niezwykle wartościowe porady. Pierwsza dotycząca sposobu pozyskiwania opinii. Druga tego jakie opnie musisz posiadać i gdzie je umieszczać.

 

Pozyskiwanie opinii.

 

Zdecydowana większość referencji sprowadza się do listu z pochlebstwami i ogólnymi wrażeniami z obsługi. Dodatkowo, kiedy czytamy takie referencje to pojawia się myśl „napisany gotowiec, żeby było miło”.

 

A przecież chodzi o to, aby dobra opinia dosłownie popchnęła Twojego klienta do zakupu. Oto sposoby na pozyskanie dobrych opinii, które tak działają.

 

  1. Szukaj metamorfoz, czyli efektu jaki dała Twoja usługa, produkt. Szukaj ludzi, którzy dokonali zmiany pod wpływem zakupu u Ciebie i pokazuj tę zmianę.

„Adam, jadąc do Ciebie na konsultacje we wrześniu tego roku mieliśmy jednego konsultanta i szukaliśmy wciąż swojej sprzedażowej drogi. Jedyny plan, jaki mieliśmy to zapewnić nam zlecenia. Więc mieliśmy mnóstwo działań z czego jakieś od 5 do 20% sukcesu – było Ok, firma się świetnie rozwijała. Teraz, mając własne „USA” (Unikalny System Autorski – dopisek autora)  nie wiem, jak policzyć ten sukces w procentach bo się nie da. Wszystko, czego się dotykamy zamienia się w sprzedaż. Właśnie zatrudniamy jeszcze dwóch ludzi i dopinamy grafik na przyszły rok (cały!) a tu…. jeszcze dwa projekty do zrobienia!!!! Nowe pomysły takie jak szkolenia otwarte – sprzedane, konferencje techniczne – dofinansowane

 

Ewa Król – Instytut Doskonalenia Produkcji po konsultacjach

 

 

  1. Publikuj zdjęcia ze zmianą przed i po. Czyli metamorfozy foto:

galeriausmiechu.pl

 

salonpieknecialo.pl

 

  1. Chwal się sukcesami, pokazuj dyplomy, wyróżnienia.

Najlepszy salon w zabiegach dermokosmetycznych w Polsce według firmy ARKANA – Salon Piękne Ciało

Drugie miejsce w konkursie na najlepszego mówcę Professional Speaking Academy London

 

 

  1. Wykorzystuj wiadomości od klientów:

Klient wysyła Ci maila, w którym komentuje jak korzysta z tego co mu dostarczyłeś. Wybierasz fragment maila, który może być opinią i prosisz klienta o zgodę na publikację. np.:

Pamiętaj, żeby zawsze uzyskać zgodę od klienta. To muszą być prawdziwe i uczciwe opinie. W biznesie zaufanie jest jak olej w silniku.

Podobnie działają smsy, wpisy na facebooku, komentarze:

Studium konkretnego przypadku:

 

Poniżej przykład z czatu podczas webinaru w ramach Sprzedaży Relacyjnej.

Zapytałem uczestnika o efekty po warsztacie. Odpowiedź widzisz poniżej:

Natychmiast zapytałem czy mogę wykorzystać to jako opinię – odpowiedź Maciej: możesz;-)

Kilkanaście minut po webinarze mam to w grafice z canva.com

 

Ale to nie koniec. teraz należy to rozpowszechnić, pochwalić się w social mediach i umieścić na swojej stronie. Pamiętaj również o prawie wzajemności! Maciej oferuje jedyną w Polsce tak precyzyjną analizę dla lokalnego rynku nieruchomości – sprawdź na http://www.agge.pl

 

Zauważ, że taka opinia skutecznie pozycjonuje Ciebie na eksperta i pokazuje, że taki warsztat jest wart każdej ceny. Przy okazji Maciej pozycjonuje siebie na eksperta.

 

  1. Zadbaj o dobre opinie w internecie. Na facebooku będą to gwiazdki i komentarze.

  1. Jeśli to możliwe daj klientom dostęp do komentowania w zewnętrznych portalach. (tutaj lavito.pl)

 

  1. Ten sposób lubię najbardziej. Kiedy klient już skorzysta z Twojej oferty, zadzwoń, spotkaj się z nim, porozmawiaj. Dopytaj co mu się podobało, jak wykorzystuje zakup. Pozwól mu swobodnie i naturalnie się wypowiedzieć. Następnie wybierz jedno, dwa zdania które mogą być opinią i zapytaj czy możesz je wykorzystać w swoich materiałach. Takie opinie są genialne. Pozwalają Ci na niewielkie korekty i są bardzo naturalne. To takie zdania wyrwane z kontekstu.

Przykład takiej opinii:

 

Niepowtarzalna mądrość marketingowa i biznesowa. Seminarium Ekspert biznesu przekracza wszelkie oczekiwania. Według mnie inwestycja warta każdej złotówki.

 

Wojciech Bizub – Ekspert E-Marketingu

Dzisiaj Wojtek sam naucza marketingu, a to jest jego autorski program – polecam [KLIKNIJ]

 

 

 

  1. Jedną z najbardziej skutecznych opinii są nagania wideo. Niestety nie każda poproszona osoba jest gotowa stanąć przed kamerą i wypowiedzieć się. Ale warto szukać takich perełek ponieważ są niezwykle wartościowe.

Możesz to zrobić ze swoim zadowolonym klientem:

 

Lub podczas większego spotkania, wydarzenia, eventu, kiedy widać emocje klientów. Albo jako reportaż, kiedy wykonujesz swoją pracę. Poniżej przykład takiego reportażu z wypowiedziami klientów:

 

 

 

Jakie opinie są najcenniejsze?

 

Klienci mają w swoich głowach kilka obiekcji. Najczęściej dotyczą one:

 

Braku potrzeby. Mówią wtedy „kiedyś skorzystam”, „muszę się zastanowić, skonsultować”.

Braku pieniędzy. Mówią Ci „to jest za drogie” lub „nie stać nie teraz”, albo „kiedy zarobię to…”. Najczęściej nie chodzi o pieniądze. Po prostu nie dostrzegają wystarczającej wartości w tym co oferujesz.

Brak zaufania, do Ciebie, do produktu, do firmy. Nie znają tego, nie sprawdzili. Jesteś za młody, za stary, za mała firma itd.

 

Dlatego kiedy bierzesz opinie pamiętaj aby odnieść się do takich potencjalnych obiekcji. Postaraj się je wyłączyć, zanim wystąpią.

 

Szukaj opinii, w których klienci stwierdzają:

 

– „teraz wiem, że niepotrzebnie odkładałem zakup o 5 miesięcy. Wiele przez to straciłem”

– „na początku nie mieściło mi się w głowie, że można zapłacić tyle pieniędzy, ale teraz…”

– „obawiałem się nieznanej firmy, ale teraz wiem, że mam dużo lepszą obsługę, serwis, gwarancję…”

 

Przykład wyłączenia ceny i braku zaufania:

 

„Odbyłem wiele szkoleń, również za granicą. I nie będę pisał jak wartościowe jest szkolenie Szkoła Planowania Biznesu, bo potwierdza to ogrom opinii innych uczestników. Chcę napisać jedno, że NIE WARTO szukać szkoleń u zagranicznych trenerów. Wiedza przekazywana przez Adama to kwintesencja wszystkiego czego potrzebujesz, a co najważniejsze odpowiada polskim realiom. Za jedno szkolenie w A.Harringtona zapłaciłem zdecydowanie więcej niż u Adama za cały pakiet, który spowodowałby zdecydowanie większe przyśpieszeni mojego biznesu. Kończąc, chcę zostawić Ciebie z jednym cytatem: „Człowiek głupi nie uczy się nigdy, człowiek mądry uczy się na własnych błędach, natomiast człowiek sprytny uczy się na cudzych błędach” – skorzystaj z mojego doświadczenia, błędu i wybierz Adama.”

 

Marcin Magiełda wiceprezes Termotech Sp. z o.o.

 

Przykład wyłączenia ceny:

 

Adam, bardzo dziękuję za wiele wartości które dostałem od Ciebie. Jestem Twoim Diamentem i widzę jak każde kolejne Twoje szkolenie ma coraz bardziej podniesioną poprzeczkę jakości – choć i tak jest już wysoko. KAŻDY przedsiębiorca, który ogląda cyfry w swojej firmie powinien posiadać umiejętności których uczysz.!!!Przestałem się już zastanawiać czy inwestycja w szkolenia się zwróci, tylko zastanawiam się ile razy się zwróci DZIĘKUJĘ!!!

 

Artur Miszewicz – Prezes INSPIRING FUTURE

 

Co jeszcze?

 

Kiedy już skompletujesz wartościowe opinie dla swojej firmy, załóż segregator z opiniami i specjalną podstronę w internecie (http://adamgrzesik.pl/opinie) . Kiedy zainstalujesz sobie mapę cieplną na stronie (mówimy o tym podczas Eksperta Marketingu) to przekonasz się, że jest to jedno z najczęściej odwiedzanych miejsc na Twojej stronie.

 

Natomiast podczas wizyt u klientów rekomenduję Ci rozpoczynanie rozmowy od pokazania swojego segregatora z kilkoma opiniami. To ustawia całe spotkanie. Poniżej prezent dla Ciebie:

 

Pamiętaj, że w biznesie sam musisz się reklamować. Nikt za Ciebie tego nie zrobi. Jeśli wstydzisz się tego robić to prawdopodobnie nie wierzysz w swój produkt, usługi.

 

Wszystkiego zyskownego i wpadnij na Eksperta Marketingu lub przynajmniej na Szkołę Planowania Biznesu, abyśmy mogli pomóc Tobie i Twojej firmie stać się jedynymi na rynku. Ponieważ kiedy nie masz konkurencji Twoja wartość rośnie.

 


Udostępnij znajomym:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Paste your AdWords Remarketing code here