Każdego dnia właściciele fanpage popełniają największy błąd administratorów – zapraszanie do polubienia strony!
Niektórzy z nich organizują konkursy na coś, co nazywam „żebrolajkami”, a Ci najmniej rozsądni kupują fanów na tzw. „farmach fanów”. Robią to dla … no właśnie, po co? Bo lepiej mieć 2000 „Like” niż 100? To bardzo duży błąd.
Jeśli kiedyś to zrobiłeś (lub przeszło Ci to przez myśl), to już tłumaczę Ci w jaki sposób działa ten mechanizm.
Polubienie strony to najmniejszy wyraz zainteresowania kogoś Twoim fanpagem. Kolejne poziomy zainteresowania to: polubienia postów, komentarze i udostępnianie.
To, że ktoś lubi Twój fanapage oznacza, że interesuje go to, co umieszczasz na Facebooku. Nie zepsuj tego!
Taka osoba może stać się w przyszłości Twoim klientem. Aby do tego doszło, warto umieszczać tylko wartościowe treści. Służy do tego Interest Graph. Każda firma powinna przygotować sobie takie dane. Napiszę o tym w jednym z kolejnych postów. Dzisiaj jednak przygotowałem coś innego.
Zobacz jak ustawić najbardziej efektywną reklamę na Facebooku
Założenie 1: W reklamie na którą wydajesz pieniądze powinieneś płacić za „oczogodziny”.
Jeśli rozniesiesz swoje ulotki po okolicznych blokach, to ile osób je zobaczy? Nie wiadomo. Jeśli przygotujesz baner na przyczepie reklamowej, to ile osób zatrzyma się i popatrzy na niego? Ilu z nich jest Twoimi potencjalnymi klientami? Nie wiadomo.
Natomiast na Facebooku możesz zmierzyć te „oczogodziny”. Przyjmijmy, że kliknięcie w Twoją reklamę kosztuje 1 zł. Jeśli kliknie 1000 osób to wydasz 1000 zł. Dlatego warto, aby klikały tylko te osoby, które potencjalnie mogą stać się Twoim klientami. Czy ma to sens?
Kolejne pytanie brzmi – skąd wiedzieć jak trafić do potencjalnych klientów? Są to np. fani na Twoim fanpage. Zaczynasz już rozumieć dlaczego nie warto zbierać polubień od NIE-klientów?
Kolejny punkt udowodni Ci to jeszcze bardziej. Jak myślisz? Czy osoby podobne do ludzi, którzy lubią Twoją stronę też są potencjalnymi klientami? Oczywiście. I Facebook umożliwia dotarcie do nich, a nawet dotrze za Ciebie do takich osób.
Oto przepis na najlepszą reklamę na Facebooku:
Zaloguj się do Facebooka i wyszukaj ADS MANAGER – jak na zdjęciu:
Klikając zalogujesz się do menedżera reklam, w którym należy kliknąć przycisk „Grupy Odbiorców„
A następnie „Grupy podobnych odbiorców„
Dzięki temu Facebook przygotuje Ci 1% podobnych odbiorców do tych, których wskażesz.
Proponuję Ci wskazać grupę podobną do osób lubiących Twój fanapage.
Czy zaczynasz już rozumieć mechanizm dobrych fanów zamiast „żebrolajków”?
W efekcie powstanie grupa ok 150 tys. osób podobnych do Twoich fanów, a to oznacza, że jeśli masz polubienia dobrej jakości, to również ta grupa będzie podobnej jakości.
Analogicznie, jeśli masz „kupionych” fanów lub „żebrolajki”, to właśnie podcinasz gałąź na której siedzisz.
Mając taką grupę możesz następnie targetować dla niech reklamy, korzystając z menedżera reklam i zawężając liczbę adresatów reklamy. Tak jak na poniższym zdjęciu.
Dodam, że warto także wczytać plik z adresami mailowymi klientów i potencjalnych klientów. A następnie zrobić z nich grupę odbiorców reklam oraz grupę osób podobnych do nich. Oczywiście reklamy kierowane do nich będą teraz dużo bardziej efektywne.
Tyle inspiracji dla Ciebie. Pokazałem Ci mały wierzchołek góry skarbów, którą odkrywamy podczas kursu Ekspert Marketingu – kliknij
Ale zanim spotkamy się na Ekspercie Marketingu, to najpierw dołącz do Szkoły Planowania Biznesu – kliknij i tam samodzielnie zaplanuj i uruchom swoje pierwsze reklamy.
Wszystkiego Zyskownego dla Ciebie